Monday, 24 October 2011

apabila perempuan menangis

♥♥ BILA PEREMPUAN MENANGIS ♥♥
Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...
Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?
Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.
Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.
Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”
Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.
Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.
Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...

Tuesday, 18 October 2011

Dapat hadiah dari buah hati tercinta

assalammualaikum semua ..salam satu malaysia ..heheh hampa nampak kan entry yang dekat atas 2 kan ??
*DAPAT HADIAH DARI BUAH HATI TERCINTA *awat hampa semua dapat gak ka ?? x dapat kan??soo jangan jelez yea hehehe (gedik pulak) ..sebenaryea BUAH HATI TERCNTA  kasi hadiah sebab dya nak pujok jiha ..sejak kebelakangan niy kami rajin sangat gaduh sebab orang yang ketiga uh ..dah la baru datang pastu nak men rampas-2 pulak..banyak songeh hang nuh !! okeyhh sudah jangan dok melalut pasal perempuan 2 lah jiha oihhh...buang masa hang jalah ..ermm hadiah yang jiha dapat 2 xdek la mahal mna sangat pon ..jiha just dapat jam tangan ja 2 pon dya beli dari hasil duet gaji pertama dya ..huhu sweet gitu kan ?? ..time dya beli 2 terus dya bagi dekat nabela ..huhu kasi hari khamis tapi sampai dekat jiha hari ahad malam 2 pon baru da masa nak amek hadiah uh ..okeyhh malas nak tulis panjang-2 nak g tolong mak buat kuih ..tata semua ..

p\s :awak lain kali jangan dok membazir la beli dekat saya semua 2 ..lagi pon jam yang awak kasi dulu pon maseh elok lagi ..tapi ap-2 pon saya sayang awak ketat-2 ..

Friday, 14 October 2011

pilu tengok dya nanigs

hey hey hey semua ..sorry sbb smlm jiha x tlis pon ap2 kt blog niy sebab bz .
keyhh hmpa nampak kan entry jihah yang dekat atas 2 .nak tahu kenapa jiha cakap macam 2 sebab yea x penah langsong jiha tengok orang yang betul-2 sayang deakt jiha nangis depan jihah sendiri ..ya allah jiha pon x sangka yang dya akan menitis kan air mata kelakian dya uh depan jiha ..memang jiha xtahu nak buat apa masa uh ..soo jiha pon turut nangis gak tapi jiha x tunjuk depan dya ..jihah lari dok jauh sikit dari dya ..jiha bia kan dya nangis puas-2 dulu ..yea jiha salah buat dya nangis agpon dya x penah nangis sebab seorang perempuan tapi dengan jiha dah 3 kali kot dya nangis tapi semalam memang jiha macam x percaya ja bila tengok mata dya merah then mengalir air mata yang dya x pernah tumpah kan selama niy..ya allah rasa serba salah sangat-2 jiha buat dekat dya macam tue ..tapi sungguh jiha bukan xnak terima dya dalam hidup jiha dah cuma jiha xnak nanti kami akan bergaduh lagi pasal perempuan yang xtahu malu 2 ..
               
                           

kepada si dya : maaf yea awak ..saya x siap untuk terima awak lagi ..mungkin kita hanya akan jadi kawan tapi mesra ..

Thursday, 13 October 2011

hancur semuanya kerna kau perempuan !!

wehhh pempuan !!! hang syok la nuh sebab dah berjaya hancur kan hubungan yang telah kami bila selama 7 bulan 7 hari ..pasal hang lah aku terpaksa buat keputusan dengan meniggalkan dya walaupon ak cikit pon x rela nak buat semua niy ..hang tahu x berapa kali aku titis kan air mata sebab hang yang selalu buat muka simpati dekat aku punya sayang ??? hang memang lah nuh ..aku x penah pon kacau hidup hang gan orang yang hang sayang ..aku x penah mintak simpati dari sapa-2 pon !! sebab hang yang muka x seberapa nak malu p mengadu dekat dya punca aku gaduh dengan dya ..sejak hari 2 hari-2 dya bercakap pasal hang ..x penah miss langsong dari sebut nama hang 2 ..wehhh tolong la nah ..aku sendiri pon tak penah nak ngadu ap-2 pon dekat dya ..yang hang baru mai dah berani mengadu macam-2 pulak kat dya ..hang memang sial la mangkok ..patut la semua orang xnak kawan gan hang ..pastu dok buat muka x malu p ngadu dekat cikgu-2 pulak .aihhh buat malu nama kelas jalah !! 

ya allah kau bagi larhh hamba mu niy kekuatan ya allah ..kau bagi lah jalan penyelesaian untuk semua niy ..
kalau lah ini yang terbaik dalam hidup ku ..aku redha ya allah ..

maaf ..


I'm so sorry 

Muhd Nur Haqqim


Monday, 10 October 2011

saya hampa berdua :)

Assalamualaikum semua ..niy entry baru saya reti nak bagi salam kot ..entry sebelum-2 niy emn terjah ikut dan ja ..hehehee ..hari niy mimpi pa entah nak kasi salam ..okeyhh hampa nampak kan enrty saya yang dekat atas 2 ..sebenaryea enrty niy saya tujukan untuk pasangan bahagia niy hah ..adik piyka dengan adik hisham ..

hah gamabr yang atas 2 gambar adik piyqa tercayang ..walaupon saya baru kenal dengan adik piyka niy saya terasa teramat sayang dekat dia ..saya maseh ingat lagi time dapat tahu adik xcdent...mak oihh saya yang rasa sedih + takot bila baca status adik uh ..tapi saya x tunjuk semua 2 sebab saya tak reti nak menunjuk ..maaf keyh ..adik niy dia sudah berpunya ..



jejaka yang dekat atas niy larhh pengarang hati adik piyka ..depa berdua sungguh secocok dan serasi ..
sumpahhh wehhh jeleous kadang-2 tegok depa berdua ..walaupon depa suka gadoh antara satu sama lain tapi depa tetap bersama dan dapat terima kemaafan jika ada kesalahan yang berlaku ..ap-2 pon saya harap adik piyka dan adik fariq dapat kekal bersama-sama ..jangan dok gadoh selalu sangat taw ..ngat pesan akak nah ..sayang adik berdua ..:)

akhirnya sempurna :D

akhiryea awak sudah tahu kan semua 2 ..maaf sangat awak bukan niat saya untuk menipu awak tapi saya cuma tak sampai hati nak beritahu dekat awak ..saya just takot awak kecewa setelah berbulan-bulan awak menunggu saya ..yea saya akui sebab x terus terang dengan awak dari awal-2 lagi ..saya mintak maaf sangat-2 awak..maaf kan saya nah ..saya tahu awak memang sudah anggap saya penipu kan ..tapi awak salah keyh sebab cakap macam tue ..dah banyak kali saya cuba nak terang dekat awak cuma awak ja yang tak nak paham dan terima kenyataan ..sebab saya buat macam tu sebab saya nak awak sedar yang diri saya sudah berpunya dan saya juga tak mungkin akan kembali dekat awak macam dulu lagi ..lagi pon awak sendiri sudah berpunya ..kenapa maseh nak tunggu saya pulak ??? awak setia deakt kekasih awak seorang sudah la ..jangan la dok ingat-2 sekat saya lagi ..jangan terlalu berharap sangat ..saya harap dengan kesilapan ini awak dapat buat pengajaran dalam hidup awak ..saya betul-2 mintak maaf sangat-2 dekat awak ..memang bukan niat saya pon ..   
             
                                          AWAK SAYA MINTAK MAAF SANGAT-2


p\s :awak lain kali jangan terlalu berharap dengan orang ..mesti pon harapan untuk kemahuan awak 2 tipis ..)

Sunday, 9 October 2011

esok sudah mula exam

ohhhh tidak !!!!!!!! esok sudah start exam pulak ..mak oihhh tolong kmy mak ..buka dah la haram x sentuh ..
dah la hari cikgu bagi penerangan kami x masok kelas pulak ..adoihhh masak la cmniy ..
kompem exam kali niy terok punya ..mesti mak bising punya la tapi xpa ..ecok pagi maseh da masa untuk baca *2 pon kalau terasa nak bagun awal la* hah tengah updet blog niy pon mak uh dok bising-2 gk ..okeyh buat xtaoo suda .hhahahahaa ..(kasaq ngat aih)...ecok pagi exam start dengan subjek BAHASA MELAYU KERTAS 1 .. hah kertas 1 niy yang kadang-2 uh ak pening sikit ..pernah sekali exam yang mana entah ak buat silap then free ja degaq cikgu uh beletiaq ..dah la suara uh x bapa nak kuat sangat ..buat malu ja ..tapi ap-2 pon salah ak sendiri sebab x baca buku time 2 ..padan muka ..^_^... kalau kertas 2 ak boleh paham lagi sebab dya senang *kot * ...exam kali niy memang ak rasa tak bole balh punya ..dah la dok sebelah cikgu pulak tue..gabra ak weehhh ...yang cikgu niy pon satu gak ..elok-2 dok depan mai ubah dok belakang buat ap xtw ..aiihhh cikgu-2 ...masalah tol ..


P\S :ap-2 pon ak kena berusaha jugak kalaw xnak dapat keputusan yang terbaek lam kelas ..hahaahahaa ^_^

Wednesday, 5 October 2011

ENCIK TERSAYANG JAUH BERUBAH

assalamualaikum semua ..kesian at blog niy sebab dah lama terabai..maaf yea ..
hah hampa nampak kan enrty jiha yang dekat atas tue ..nak taoo kenapa jiha cakap macam tu sebab yea SI DYA memang betul-2 dah berbubah sejak akhir-2 niy ..asyik-2 nak carik salah jiha ja sedangakn jiha xdak buat salah ap-2 pon ..tapi setiap kali jiha tuduh jiha buat salah memang jiha akan mintak maaf sampai dya maafkan ..
kadang-2 uh dya suka buat xtaw kt jiha ..dya hanya cari jiha jika dya bosan ..apa ngat jiha niy apa ??tp jiha xdek r nak marah or sound dya ..jiha just diam n nak tengok sampai bila dya nak buat xtw kat jiha ..okeyh memang perit sangat-2 bila kena macam 2 .naseb bek jiha ni budak penyabar hehehee ..semalam dya carik salah jiha lagi sampai satu tahap dya cakap dya dah xnak amek peduli pasal jiha ..dah x kisah apa jiha nak buat ..2 semua lantak jiha ..then dya cakap jiha gan dya dah x bole nak contact macam selalu lagi ..kalau nak mcj hanya pukul 8pm-9pm ja ..okeyhh jihah memang terasa sangat-2 sampai jiha nangis time cakap gan dya tapi dya x perasan semue tue ..xpa jiha bole bersabar dan jiha cuba untuk paham dya ..


p/s :untuk tersayang saya mintak maaf kalau saya sudah banyak bagi awak sakit hati or terasa dengan sikap degil saya niy .maaf sangat-2...